Nedenfor finder du vores ofte stillede spørgsmål om e-conomic kasseapparat

1) Vores butik ligger på Sjælland. Er det smart at købe et kasseapparat af en leverandør, som holder til i Jylland?

Det betyder ikke noget! Vi installerer kasser over hele landet og har allerede kunder over hele landet. 9 ud af 10 supportopgaver kan vi løse med fjernsupport eller over telefonen. Skulle en akut opgave opstå, som kræver at vi kommer ud til Jeres butik på sjælland, så har vi en samarbejdspartner i Herlev som hjælper os i disse tilfælde.

2) Hvilket prisleje ligger et e-conomic kasseapparat i? Billigt, normalt eller dyrt?

Prisen på et e-conomic kasseapparat er bestående af to ting; 1) Selve FlexPOS softwaren, som koster en månedlig abonnementspris (det gør næsten alt nyt software og prisen her ligger i samme prisleje som andres på markedet). 2) Hardwaren, det vi bruger er derimod i den lidt dyre ende. Det har vi bevidst valgt, da vi ønsker, at vores kunder skal have hardware af god kvalitet med lang levetid. Mange glemmer i deres søgen efter billigste løsning, at billigt hardware typisk kan betyde problemer med garanti eller ringe mulighed for reparation, hvis behovet opstår.

3) Hvorfor koster e-conomic kasseapparat – FlexPOS 695 kr. i abonnement om måneden?

I gamle dage købte du software for fx 5.000 kr, og herefter kostede det 0 kr. pr måned, når udviklerne bag softwaren begyndte at miste salg, så mistede de hele deres indtægt, og dermed muligheden for at videreudvikle produktet, mange programmer havde derfor en kort levetid. i dag koster software meget mindre i opstart, det koster derimod en abonnementpris pr md / år, det betyder at udviklerne bag har en indtægtskilde, som gør dem i stand til at videreudvikle produktet, det giver produktet en længere levetid.

4) Jeg ønsker ikke at betale det månedlige abonnement. Hvordan slipper jeg for dette?

Det kan du ikke slippe for med et e-conomic kasseapparat – FlexPOS, så må du ud og kigge efter et gammeldags kasseapparat, der kun koster købsprisen.

5) Kan jeg få e-conomic kasseapparat – FlexPOS installeret på min egen pc og dermed spare prisen på hardwaren?

Svar: Ja og nej. Du kan godt få installeret softwaren på din egen pc, men vi vil tage betaling for at installere det, og typisk vil vi skulle bruge en del timer på at få dit hardware til at virke korrekt. Desuden vil du heller ikke få mulighed for fri support, men du vil skulle betale for support efter behov, da vi ikke kan stå inde for hardwaren som du selv levere. Vores anbefaling er derfor klar: Vælg en godkendt hardwarepakke, så kender du prisen fra start af, og du kan få fri support i fremtiden.

6) Hvad gør jeg, hvis vi vores kasseapparat en morgen er væk, fx efter indbrud?

Kasseapparatets opsætning ligger som en backup på hovedserveren, så skulle I miste et kasseapparat, så kommer vi med et nyt og 15 min efter vi har sat det op, så er kassen præcis magen til den I mistede.

7) Hvad gør jeg, hvis vores internet nu ikke virker? Virker kassen så heller ikke? Og hvad med dankortet?

Kassen kører som en klient, hvilket betyder, at den vil virke med og uden net. Uden net afleverer den bare ikke data, men opsamler dem til nettet kommer igen. Dankortet vil kunne køre i Offline Mode, så alle salg stadig kan gennemføres uden problemer.

8) Hvad betyder integreret dankort/ikke-integreret dankort?

En integreret dankortterminal modtager data fra kassen med beløb og validerer data tilbage til kassen. Dette eliminere tastefejl og sikrer, at et salg ikke afsluttes på kassen, for så derefter at blive annuleret pga. fejl på dankortterminalen. Desforuden vil en integreret dankort terminal kunne levere kortkontering, som giver mange fordele i bogholderiet.

9) Hvad er kortkontering?

Kortkontering er en funktion, som kommer, når man vælger en integreret dankortterminal. Ganske kort fortalt kan terminalen aflæse kortype, fx VISA, Mastercard, American Express osv., og så kan hver korttype blive bogført forskelligt i Jeres regnskab til stor glæde for Jeres bogholder, som vil elske denne funktion.

10) Hvad gør jeg med min webshop og lageret i den?, Kan jeg få integration, så mit salg i butikken automatisk bliver trukket fra mit lager på webshoppen?

E-conomic kasseapparat – FlexPOS kan integreres med alle former for webshops, vi har idag allerede lavet integration til flere webshops. Er din shop-platform ikke på listen, så kontakt os for at få en snak om mulighederne.

11) Er e-conomic aftale-abonnementet med i Guld abonnementet?

Svar: Nej alle omkostninger til e-conomic afholdes af kunden selv.