Licens til Visma Business

Leje af licens inkl. vedligehold

Tidligere købte alle kunder deres licenser - men idag vælger de fleste faktisk at leje licensen. Det betyder at beløbet, der skal finansieres ved opstart, bliver væsentligt mindre. Har I servere i forvejen så skal I kun betale for konsulenttimerne, der skal bruges på projektet.

Lejemodellen kendes også fra andres licensprodukter som fx Office365 fra Microsoft og Photoshop fra Adobe. Det giver Jer som kunde mulighed for at skalere op og ned hurtigt - på f.eks. antallet af brugere. Har I brug for en licens - i en kort periode - kan man tilføje licensen uden store tilkøb. Og har I brug for færre licenser, så kan der justeres ned - nemt, enkelt og uden at I har spildt penge på licenser.

Som en bonus kan man købe lejelicensen fri efter en periode - og dermed købe licensen fra Visma. Så får man refunderet lejebeløbet mod at man køber licensen til en aftalt pris. Dette skal dog aftales nærmere ved lejeaftalens indgåelse.

Køb af licens plus vedligehold

Licensprisen på en Visma Business minder meget om den som benyttes til f.eks.Dynamic NAV - dog med den forskel at du som Visma Business kunde for adgang til næsten alt fra første dag. Her er altså ikke noget med ekstra moduler og databaseplads - ej heller dyre opgraderinger, som ødelægger specialtilpasninger. Med Visma Business får du et system, som dækker alle de behov du måtte have - i én samlet licenspakke.

Virksomheder, som har kørt med Visma Business i mere end 3 år, vil få en langt bedre pris over tid end dem som vælger at leje. Det er samme princip, som ved leasing/leje af bil - har du råd til at købe er dette altid billigst frem for at lease/leje.